منابع یافتن ایده تولید محتوا برای وبلاگ

یافتن ایده‌های محتوایی جدید برای وبلاگ‌ها، پیچیده و زمان‌بر است. حتما شما هم گاهی در تولید محتوا، به بن‌ست محتوایی برخورده‌اید و ایده‌ای نو برای نوشتن نداشته‌اید. یا شاید وبلاگ شما با تعداد زیادی از پست‌های قدیمی کهنه؛ پر شده و اکنون باید مطالب گذشته را کمی به روزرسانی کنید. اگر ایده و موضوع محتوای شما متناسب با نیاز و علاقه مخاطبان هدف باشد، نیازی به نگرانی در مورد انتشار بی‌رویه محتوا نیست.

در این مقاله سعی کرده‌ایم تا منابع مفید برای تولید محتوای وبلاگ را معرفی کنیم. با خودنویس همراه باشید.

 

منابع مفید برای تولید محتوای وبلاگ

sales team

با تیم فروش خود، مصاحبه کنید

تیم فروش شما ایده‌های زیادی در مورد مشکلات ثانویه‌ای که مخاطب هدف شما با آن مواجه است، دارد. مسائلی که نزدیک به مشکل اصلی شرکت شما است، می‌تواند به عنوان خوراک خوبی برای محتوا باشد. یک یا دو بار در سال در یک نظرسنجی مختصر از تیم فروش خود بخواهید نظرات خود را بیان کنند.

 

 

منابع الهام بخش را جمع‌آوری کنید

افزونه رایگان StoryChief کروم را نصب کنید و شروع به اضافه کردن مقالات مورد علاقه خود کنید تا مطالب الهام بخش را که هر زمان که به ایده جدیدی نیاز داشتید، مشاهده کنید.

 

backstage

از پشت صحنه فعالیت‌های خود، تولید محتوا کنید

وقتی داستان‌های پشت صحنه مرتبط با صنعت خود را منتشر می‌کنید، می‌توانید مخاطبان خود را جذب کنید. به عنوان مثال، اگر در فضای مدیریت املاک هستید، در مورد نحوه برخورد خود با چالش های COVID-19 صحبت کنید. مثلا Drift در مورد فرآیند اخیر طراحی وب به مخاطبان خود از بازاریابان کمک می‌کند تا استراتژی‌هایی را که می‌توانند در فرآیندهای برندسازی مجدد خود اعمال کنند، یاد بگیرند.

 

 

آمار و ارقامی از به روزرسانی صنعت خود، منتشر کنید

TravelPerk در مقاله خود در مورد آمار سفرهای تجاری، داده‌های اختصاصی و ناشناس مشتریان خود را منتشر کرد. این نسخه حرکتی هوشمندانه است. زیرا می‌توانید آمارهایی را منتشر کنید که قبلاً دیده نشده بود. این به نوبه خود باعث می‌شود که سایت‌های دیگر به مطالب شما لینک دهند. بنابراین شانس خود را برای رتبه‌بندی عبارت کلیدی متمرکز، افزایش دهید.

 

شاید این مقاله نیز مفید باشید: صفر تا صد سئو سایت فروشگاهی

 

google-trends

از پیشنهادات مرتبط Google Trends استفاده کنید

در حالی که جستجوی Google می‌تواند پرس و جوها و پیشنهادات مرتبط را به شما نشان دهد، اما این داده‌ها به ترندها مرتبط نیستند. در عوض، از Google Trends برای یافتن موضوعات ترند، مرتبط با هر موضوعی که جستجو می‌کنید، استفاده کنید. مثلا «مدیریت پروژه» «مدیریت پروژه مفهومی» و «دوره‌های مدیریت پروژه آنلاین رایگان» را به‌عنوان ترندهای مرتبطی که محبوبیت آنها در حال افزایش است، ارائه دهید.

 

 

ترندهای پینترست، جدیدترین ایده‌ها برای محتوای بلاگ هستند

از Pinterest Trends استفاده کنید تا بفهمید پینرها چه محتوایی را بیشتر از هر محتوای دیگری پین می‌کنند. این قابلیت به شما نشان می‌دهد که چه چیزی در حال حاضر روند است و سالانه پیش‌بینی‌های خود را از ۱۰۰ روند برتر برای سال آینده منتشر می‌کند. در حالی که گرایش‌های پینترست عمدتاً B2C هستند، اما همچنان می‌توانند ایده‌های جدیدی برای محتوای وبلاگ‌های شرکت‌های B2B ارائه دهند. به عنوان مثال، روند “نوشیدنی‌های هوای سرد” می‌تواند ایده “تجهیزات اداری در هوای سرد” را جرقه بزند.

 

از داده‌های پرجستجوی گوگل سرچ کنسول استفاده کنید

کنسول جستجوی گوگل یک منبع عالی برای یافتن پرس و جوهایی است که ترافیک را به وب سایت شما وارد کرده‌ند. به عنوان مثال، از آنجایی که ما یک پست در مورد وبلاگ نویسی Webflow داریم، همچنین برای “نمونه‌های وب سایت Webflow” رتبه بندی می‌کنیم، اما در جایگاه بالایی قرار نمی‌گیریم. می‌توانیم از این داده‌ها برای نوشتن مقاله‌ای استفاده کنیم که به طور فعال آن عبارت کلیدی را هدف قرار دهد تا در جستجوی آن رتبه بالاتری داشته باشد و ترافیک بیشتری ایجاد کند.

 

 

سراغ ایده‌های محتوای جدید برای وبلاگ‌ها روید

به عنوان یکی از برترین نشریات در صنایع مصرف کننده و سفرهای تجاری، Skift ایده‌های زیادی را ارائه می‌دهد. درباره مطالعات و نظرسنجی‌های جدید مطالعه کنید و یاد بگیرید که رهبران صنعت در حال حاضر به چه چیزهایی اهمیت می‌دهند. شما می‌توانید با جستجوی «انتشارات برتر + صنعت» یا با پرسش از همکارانی که مدت بیشتری از شما در این صنعت بوده‌اند، نشریات در صنعت خود را پیدا کنید.

 

 

از تجزیه و تحلیل تیکت‌های مشتریان استفاده کنید

تجزیه و تحلیل نرم افزار پشتیبانی که از تیم‌های خدمات مشتری و محصول برای بهبود استفاده می‌کنند نیز می‌تواند ایده فوق العاده‌ای را به تیم‌های محتوا ارائه دهد. به عنوان مثال، تجزیه و تحلیل Zendesk می‌تواند به شما کمک کند تا تیکت‌های پشتیبانی را دسته بندی کنید و موارد مرتبط با محصول خود را مرتب کنید. به این ترتیب، پیدا کردن ایده‌های محتوای وبلاگ، آسان‌تر است.

 

 

HubSpot’s Blog Ideas Generator

HubSpot’s Blog Ideas Generator یک راه سرگرم کننده و آسان برای به دست آوردن تعداد انگشت شماری از ایده‌های جدید است. می‌توانید موضوع اصلی و چند موضوع فرعی را انتخاب کنید، بعد  پنج عنوان منحصربه‌فرد تولید کنید.

 

 

برای ایده‌های محتوای جدید برای وبلاگ‌ها، به عموم پاسخ دهید

Answer The Public هر عبارت کلیدی را به لیستی از سوالات تبدیل می‌کند. این سوالات می‌توانند به عنوان دقیق پست وبلاگ تبدیل شوند.

 

youtuber
youtuber

یوتیوبرها، منبع بزرگی برای تولید محتوا هستند

بن نادر یوتیوبری است که در مورد استخدام، مصاحبه و اداره یک آژانس صحبت می‌کند. او ماهانه چندین ویدیو منتشر می‌کند و هر کدام می‌توانند ایده‌های محتوایی را در اختیار سایر مشاغل قرار دهند. موضوعات محتوای اصلی خود را در YouTube جستجو کنید تا سازندگان محتوا را در صنعت خود پیدا کنید.

 

 

سوالات Quora یک منبع بی پایان برای یافتن ایده‌های محتوایی جدید است

دسته بندی محتوای اصلی خود را تایپ کنید و ببینید مردم چه سوالاتی را می‌پرسند. به عنوان مثال، جستجوی «همکاری تیمی» سؤالاتی در مورد ابزارهای توصیه شده، نحوه انتخاب و چرایی نرم افزار همکاری تیمی را نشان می‌دهد. در پاسخ به این سوالات، ایده‌های بیشتری پیدا خواهید کرد که می‌توانند الهام بخش پست‌های وبلاگ شما باشند.

 

 

موضوعات پرطرفدار در subreddits

به یک ساب‌ردیت (فرومی که به موضوع خاصی در Reddit اختصاص داده شده است) بپیوندید تا مشخص کنید که مخاطبان هدف شما در حال حاضر درباره چه چیزی صحبت می‌کنند. به عنوان مثال، subreddit r/SaaS یک انجمن محبوب برای بنیانگذاران و مدیران SaaS است. اعضا در مورد همه چیز از استراتژی محصول SaaS گرفته تا توسعه و فروش بحث می‌کنند. صرف نظر از صنعت شما، چندین subreddit فعال وجود دارد که می‌توانید برای دریافت ایده‌های محتوا به آنها بپیوندید.

 

شاید این مقاله نیز مفید باشید: تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی؛ عناصر اصلی استراتژی محتوا

 

بحث‌های محبوب در گروه‌های فیس بوک

گروه‌های فیس‌بوک، روشی هوشمندانه و بین المللی برای کشف موضوعاتی هستند که مخاطبان هدف شما به کمک نیاز دارند. مطمئناً گروه‌های فیسبوکی وجود دارند که مشتریان هدف شما در آنها فعال هستند. متوجه شوید که آنها چه سؤالاتی می‌پرسند، در مورد چه چیزی به مشاوره نیاز دارند و بعد از آن به عنوان خوراک برای پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید.

 

 

KWFinder راهی هوشمندانه برای افزایش شانس رتبه‌بندی شما

تحقیق عبارات کلیدی بلند، نه تنها راهی هوشمندانه برای افزایش شانس شما برای رتبه‌بندی موضوعات خاص است، بلکه این یک راه آسان برای گرفتن ایده‌های سرفصل وبلاگ است که ممکن است فکرش را هم نکرده باشید. Mangools نیز یک گزینه عالی برای تحقیقات عبارت کلیدی است. یک موضوع را در نوار جستجو تایپ کنید، یک فیلتر با حداقل ۴ کلمه تنظیم کنید و برای یافتن عبارات کلیدی بلند، می‌توانید حداقل ۵ یا ۶ کلمه را نیز امتحان کنید.

 

 

عبارات کلیدی ارگانیک در Ahrefs

دامنه خود را در Ahrefs Site Explorer تایپ کنید، یک فیلتر را انتخاب کنید تا فقط کلمات کلیدی ارگانیک را نشان دهد. مانند Google Search Console، این عبارات کلیدی معمولاً عباراتی هستند که شما آنها را هدف قرار نمی‌دهید، اما Google محتوا را برای آنها رتبه بندی می‌کند. به عنوان مثال، Webflow یک پست وبلاگ در مورد “وب سایت‌های آزاد” دارد که برای “شغل‌های آزاد” رتبه‌بندی می‌شود. این جستجوی فیلتر شده می‌تواند ایده‌هایی برای پست‌های وبلاگ مرتبط با آنچه قبلاً در گذشته پوشش داده‌اید، به شما بدهد.

 

 

کامیونیتی‌هایی که مخاطبان شما دوست دارند

این جوامع عمدتا برای متخصصان فروش B2B است. محتوای وبلاگ، پادکست، آموزش رایگان، فیلم‌ها، فهرست‌های شغلی، قالب‌های فروش و … را ارائه می‌دهد. اگر مخاطبان شما B2B هستند، مملو از ایده‌های تازه است. بنابراین، سعی کنید یک جامعه مشابه در صنعت خود پیدا کنید و مرتباً ایده‌های محتوای جدید برای وبلاگ‌‌ها را پیدا کنید .

 

 

کشف محتوا با BuzzSumo

BuzzSumo ویژگی‌های زیادی دارد که به شما کمک می‌کند ایده‌های محتوایی جدیدی را برای وبلاگ‌ها کشف کنید. به شما امکان می‌دهد تا مقالات با عملکرد برتر در صنعت خود را بر اساس اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی، تجزیه و تحلیل کنید. در نتیجه، می‌توانید به سرعت از روندهای فعلی استفاده کنید.

 

 

داده‌های رسانه‌های اجتماعی

اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی شما نیز می‌تواند ایده‌های محتوای جدیدی را برای وبلاگ‌ها ارائه دهد. به عنوان مثال، لورا رایک، استراتژیست پینترست، در داخل Pinterest Analytics متوجه شد که یکی از بهترین پین‌های او در تمام دوران‌ها «بهترین نکات Pinterest برای مبتدیان» است. او می‌تواند از این برای ایجاد پست های وبلاگ مشابه مانند “بهترین نکات Pinterest برای پینرهای پیشرفته” استفاده کند. مانند این مثال، می توانید از تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند پینترست یا یوتیوب استفاده کنید یا می‌توانید عملکرد پست‌های خود را در نرم افزار زمان بندی رسانه‌های اجتماعی خود بررسی کنید.

 

 

پست‌های وبلاگ پربازدید در StoryChief

StoryChief یک نرم افزار عملیات محتوا است که به تیم‌ها کمک می‌کند مطالب وبلاگ را سریع‌تر منتشر و تبلیغ کنند. همچنین گزارش تجزیه و تحلیل محتوا را ارائه می‌دهد. یک راه آسان برای دیدن برخی از پست‌های وبلاگ با عملکرد برتر، مرتب کردن بر اساس بازدیدها است.

 

keyword-research

رقبا را بر اساس کلمات و عبارات کلیدی، رتبه‌بندی کنید

دامنه‌های رقیب برتر خود را در Ahrefs Site Explorer یا هر ابزار جستجوی عبارت کلیدی SEO که استفاده می‌کنید، بررسی کنید. فهرستی از عبارات کلیدی را که رقیب شما برای آنها تولید محتوا می‌کند، تهیه کنید. حتی اگر متوجه شدید که برخی از این موارد برای داشتن شانس رتبه‌بندی بسیار دشوار است، همچنان می‌توانید از این اطلاعات برای دریافت ایده‌های عبارت کلیدی طولانی یا پست‌های وبلاگی استفاده کنید که عملکرد خوبی در رسانه‌های اجتماعی داشته باشند.

 

 

جستجوهای اینفوگرافیک، راهی سریع برای دریافت ایده‌های جدید

“موضوع + اینفوگرافیک” را در Google Images تایپ کنید. برای مثال، جستجوی «اینفوگرافیک موفقیت مشتری» ایده‌های مختلفی را به همراه دارد، از جمله اینکه چرا شرکت‌ها باید روی موفقیت مشتری سرمایه‌گذاری کنند، معیارهای مهم موفقیت مشتری، و جزئیات مربوط به چرخه موفقیت مشتری.

 

 

فهرستی از ۵ تا ۱۰ پادکست برتر در صنعت خود تهیه کنید

و بعد قسمت‌های اخیر آنها را بررسی کنید. پادکست امی پورترفیلد اخیراً مسائل مربوط به تبدیل لندینگ پیج و مدیریت تقویم محتوا را پوشش داده است. پادکست‌ها موضوعات پرطرفدار را پوشش می‌دهند. بنابراین این یک راه عالی برای به روزرسانی محتوای خود با محتوای ترند است.

 

خروج از حساب کاربری

آیا شما می‌خواهید از حساب کاربری خود خارج شوید؟