سئو و به روز رسانی محتوای قدیمی

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید که با پست‌های وبلاگ قدیمی چه کار کنید؟ به نظر می‌رسد که اکثر مردم فقط روی ایجاد چیزهای جدید تمرکز می‌کنند. با این حال، به روز رسانی محتوای قدیمی و به روز رسانی صفحات موجود، یکی دیگر از استراتژی‌های عالی برای بهبود سئو و عملکرد سایت شما است. دلیل آن این است که ایجاد محتوای با کیفیت بالا کار سخت و زمان‌بر است. در نتیجه، اگر فقط یک تیم کوچک دارید یا همه آن را به تنهایی انجام می‌دهید، رقابت با وبلاگ های بزرگ در آنجا دشوار است. اگر این موقعیت هستید، ممکن است سئو مجدد محتوای موجود‌ شما دقیقاً همان چیزی باشد که مخاطب خواسته است.

در این مقاله، نحوه بهینه‌سازی محتوای قدیمی برای رتبه‌بندی بالاتر، تبدیل بهتر و افزایش ترافیک را آموزش می‌دهیم. این‌که چرا به روز رسانی محتوا ایده خوبی است و چگونه آن را مرحله به مرحله انجام دهید.

 

 

چرا سئو و به روزرسانی محتوای قدیمی ایده خوبی است؟

 

  1. مطالب شما را با کیفیت‌تر و به روزتر می‌کند

هر محتوایی، مهم نیست چقدر خوب است، با گذشت زمان کهنه می‌شود. با این حال، تازگی یکی از راه‌هایی است که گوگل در مورد کیفیت محتوا قضاوت می‌کند. بنابراین، به‌روزرسانی منظم محتوای قدیمی‌تر، راه خوبی برای بازگشت به رادار جستجو است. انجام این کار می‌تواند باعث افزایش رتبه و متعاقبا افزایش ترافیک شود.

 

CTR

  1. نرخ کلیک شما را افزایش می‌دهد

به‌روزرسانی محتوای قدیمی، نحوه نمایش آن در موتورهای جستجو را نیز تغییر می‌دهد. زمانی که تاریخی که در SERP ها نشان داده می شود، مربوط به همین سال یا سال گذشته باشد، نسبت به زمانی که مربوط به چندین سال پیش باشد، تأثیر بسیار بهتری ایجاد می‌کند. بنابراین، به روز رسانی منظم محتوای خود، راه خوبی برای افزایش نرخ کلیک است. به لطف Google RankBrain، این می تواند رتبه بندی شما را نیز بهبود بخشد.

 

  1. سئو شما را به روز نگه می‌دارد

گوگل چندین بار در سال الگوریتم خود را به‌روزرسانی می‌کند. برخی از تغییرات تأثیرات زیادی بر رتبه و ترافیک دارند. بهبود محتوای قدیمی به شما امکان می‌دهد آن را با آخرین پیشرفت‌ها و قوانین تغییر یافته به روز کنید. به‌علاوه، به‌روزرسانی‌های مکرر باعث می‌شود که گوگل بیشتر سایت شما را فهرست کند. این نشان می‌دهد که موتور جستجو باید انتظار تغییرات محتوا را بیشتر کند، بنابراین خزنده‌های آن‌ها بیشتر کراول  می‌کنند. علاوه بر این، به‌روزرسانی محتوای وبلاگ به شما امکان می‌دهد آن را مجدداً تبلیغ کنید، که احتمالاً منجر به اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی اضافی، پیوندهای ورودی و همچنین ترافیک می‌شود. همه چیزهایی که تعداد کمی از صاحبان وب سایت به آنها نه می‌گویند.

 

ROI

  1. محتوای شما، ROI بهتری خواهد داشت

بهینه سازی محتوای موجود شما ROI عالی دارد. هر روز تعداد زیادی محتوای تازه منتشر می‌شود و رتبه بندی با پست‌های وبلاگ جدید را سخت‌تر می‌کند. برخلاف آن، محتوای قدیمی‌تری که قبلاً موفق بوده‌اند، می‌توانند به راحتی از دور خارج شوند. در عین حال، اگر تجزیه و تحلیل وب خود را مطالعه کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که اکثر ترافیک از محتوای قدیمی‌تر است. بنابراین، سرمایه‌گذاری در پست‌ها و صفحاتی که قبلاً دارید، سرمایه‌گذاری در چیزی است که از قبل بیشترین بازدیدکننده را به همراه دارد.

به علاوه، استفاده مجدد از محتوای موجود، تلاش کمتری نسبت به ایجاد چیزی از ابتدا دارد. اساساً به شما امکان می‌دهد یک پست جدید را بدون نوشتن یک پست منتشر کنید.

 

شاید این مطلب نیز مفید باشد: استراتژی محتوا + انتشار و مدیریت آن

 

سئو و به روز رسانی محتوای قدیمی

 

  1. داده های خود را جمع آوری کنید

اولین سوال این است که کدام پست‌ها را باید بهینه کنید؟ در تئوری، همه آنها. یکی از اولین گام‌ها این است که به Google Analytics خود بروید. در اینجا، در قسمت Behavior > Site Content > All Pages، می توانید دریابید که محبوب ترین صفحات سایت شما کدامند. همچنین معیارهایی مانند نرخ پرش و میانگین زمان در صفحه را چک کنید.

 

  1. صفحات مناسب برای به روز رسانی را پیدا کنید

هنگامی که همه آن داده‌ها را در یک مکان دارید، وقت آن است که آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید. در اینجا چند نوع صفحه وجود دارد که باید به آنها توجه کنید:

ترافیک بالا اما تبدیل کم – این نوع پست پتانسیل این را دارد که در صورت بهینه سازی، سرنخ‌ها و ثبت نام‌های بیشتری را به همراه داشته باشد.

ترافیک کم اما تبدیل بالا – در اینجا، تعداد سرنخ‌ها را می‌توان با اقداماتی برای افزایش ترافیک، افزایش داد.

محتوای محبوب سابق – این مواردی است که در همان روز لینک و اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آورد، اما ترافیک و رتبه جستجوی آن کاهش یافته است.

 

keyword

  1. تحقیقات کلمات کلیدی خود را به روز کنید

تحقیق کلمات کلیدی ستون فقرات هر استراتژی سئو است. با این حال، یک کلمه کلیدی یا عبارتی که دوازده ماه پیش محبوب بود، ممکن است امروز حجم جستجوی یکسانی دریافت نکند. بنابراین، مهم است که هر از چند گاهی محتوای خود را دوباره بهینه کنید. به روز رسانی استراتژی کلمه کلیدی، به شما این شانس را می‌دهد که کلمات کلیدی اضافی را در محتوای خود بگنجانید. شاید زمانی که آن را منتشر کردید، برخی از فرصت های کلیدواژه ثانویه را از دست دادید. اکنون زمان جبران آن است.

 

  1. گزارش عملکرد در سرچ کنسول را چک کنید

روی نماد ردیف‌های فیلتر کلیک کنید، Position و سپس Smaller than را انتخاب کنید و ۲۱ را قرار دهید. روی عبارت‌های جستجویی که نشان داده می‌شوند کلیک کنید و سپس صفحات را انتخاب کنید تا ببینید کدام صفحات در جستجوی آنها نشان داده می‌شوند. همچنین، می‌توانید کل گزارش را به‌عنوان یک صفحه‌گسترده دانلود کنید، آن را بر اساس موقعیت فیلتر کنید و به جستارهایی که بین موقعیت‌های ۳ و ۲۰ رتبه‌بندی می‌شوند نگاه کنید. علاوه بر این، می توانید صفحات خود را به برنامه کلمات کلیدی گوگل وارد کنید و این روش، به شما کلمات کلیدی پیشنهادی را نشان می‌دهد. وقتی این کار را انجام می‌دهید، این احتمال وجود دارد که چند عبارت کلیدی را پیدا کنید که برای آنها بهینه‌سازی نشده‌اید. به خصوص به کلمات کلیدی دم بلند توجه داشته باشید، زیرا رتبه بندی آنها اغلب آسان‌تر است.

 

شاید این مطلب نیز مفید باشد: تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی؛ عناصر اصلی استراتژی محتوا

 

  1. هدف جستجو را تجزیه و تحلیل کنید

علاوه بر شناسایی کلمات کلیدی ایده آل، باید هدف جستجو را نیز درک کنید. این یک عامل اصلی در رتبه بندی محتوا توسط گوگل است. در اصل، هدف جستجو دلیل پشت پرس و جو جستجوی کاربر است. بنابراین، وقتی کاربر یک کلمه کلیدی خاص را تایپ می‌کند، در واقع چه چیزی می‌خواهد؟ آیا آنها می‌خواهند چیزی بخرند؟ آیا آنها فقط به دنبال اطلاعات هستند؟ درک این موضوع به شما کمک می‌کند مرتبط ترین محتوا را ایجاد کنید. بنابراین، فقط به کلمات کلیدی نگاه نکنید، از خود بپرسید شخصی که آنها را در موتور جستجو وارد می‌کند واقعا چه می‌خواهد.

 

  1. سرفصل‌های خود را بهبود بخشید

Copyblogger تاکید می‌کند که ۸۰ درصد از مردم یک عنوان را می‌خوانند اما تنها ۲۰ درصد در واقع برای خواندن بقیه مطالب شما وقت می‌گذارند. بنابراین، سئو تیترهای پست‌های قدیمی شما راه خوبی برای جذب خوانندگان جدید است.

به عنوان مثال، به یاد داشته باشید که چگونه در مورد این واقعیت صحبت کردیم که محتوای به روز کلیک‌های بیشتری را جذب می‌کند؟ می‌توانید با تغییر عنوان خود به گونه‌ای که نشان دهد به تازگی به روز شده است، از این مزیت استفاده کنید.

 

  1. مطالعه موردی جستجوگرها و آنچه باعث موفقیت آنها شد

به شما کمک می‌کند تا برای کلمات کلیدی طولانی که در آن افراد به‌طور خاص محتوای امسال را جستجو می‌کنند، ظاهر شوید. برخی از ابزارها برای ایجاد سرفصل‌های عالی عبارتند از تحلیلگر سرفصل CoSchedule و همچنین هک‌های عنوان SmartBlogger. به علاوه، مطمئن شوید که کلمات کلیدی را برای CTR درج کرده‌اید و بررسی کنید که آیا می‌توانید کلمات کلیدی را که قبلاً پیدا کرده‌اید، درج کنید.

 

  1. محتوا را به روز کنید

چه تصمیم به ایجاد چند یا تعداد زیادی تغییرات داشته باشید، در اینجا مواردی وجود دارند که حتما باید بررسی کنید:

داده‌های دقیق: به هر تحقیق یا آماری که وارد کرده‌اید، دقت کنید. بررسی کنید که آیا آخرین ارسال شما به روز شده است یا خیر و آیا تحقیقات یا اطلاعات جدیدی منتشر شده است. این مورد به شما امکان می‌دهد محتوای خود را جامع‌تر کنید.

لینک‌های شکسته: اطمینان حاصل کنید که لینک‌های خارجی شما به صفحات اخیر، موجود هستند. این کار لینک‌های شکسته را که نشانه بدی برای سئو هستند، حذف می‌کند.

تصاویری تازه: مطمئن شوید که محتوای خود را با اختصاص دادن زمان برای گنجاندن تصاویر هیجان انگیز از رقبای خود جلوتر قرار می‌دهید. علاوه بر این، اگر نمودار یا اطلاعات بصری مشابهی را وارد کرده‌اید، آن را به آخرین نسخه به روز کنید. همچنین، جایگزینی برخی از تصاویر را با گیف یا ویدیو در نظر بگیرید.

گرامر، املا، نوشتن: در حالت ایده‌آل، وقتی محتوای چند سال پیش خود را می‌خوانید، کمی احساس خجالت می‌کنید. این به این معناست که شما اکنون در کار خود بهتر از قبل هستید. سئو و به روز رسانی محتوای شما فرصتی عالی برای به کار انداختن مهارت‌های بهبود یافته و بررسی دستور زبان، املا، قالب بندی و سایر مواردی است که خواندن محتوا را آسان‌تر می‌کند.

لینک‌های داخلی: در صورت لزوم از محتوای قدیمی خود به مقالات به روز شده، لینک دهید. این ساختار سایت شما را بهبود می‌بخشد و برای زمان ماندگاری کاربر، خوب است.

اگر مطمئن نیستید که چه چیزی را باید بهبود بخشید، به رقابت خود در SERP ها نگاه کنید و ببینید که آنها چه کاری را بهتر انجام می‌دهند.

 

شاید این مطلب نیز مفید باشد: منابع یافتن ایده تولید محتوا برای وبلاگ

 

9. SEO On-Page خود را به خاطر بسپارید

  • کلمه کلیدی اصلی در عنوان، URL، توضیحات متا و عنوان
  • کلمات کلیدی ثانویه در سرفصل های H2 و H3 شما
  • لینک‌های داخلی و خارجی مرتبط و به روز
  • تصاویر بهینه شده برای سرعت و سئو
  • اگر در مورد مهارت‌های سئوی درون صفحه خود مطمئن نیستید، ابزار تحلیل محتوا مانند Yoast SEO می‌تواند به شما کمک کند.

 

10. Call To Action خود را بهبود بخشید

اگر محتوای شما قدیمی‌تر است، احتمالاً فراخوان‌هایی که وارد کرده‌اید، به‌روز نیستند. شاید محصول جدیدی داشته باشید که بهتر با موضوع پست وبلاگ مطابقت داشته باشد. برای اینکه CTA های خود را بهتر کنید، مهم است که به هدف جستجو برگردید. فراخوان‌های اقدام شما باید با انگیزه جستجوگران شما مطابقت داشته باشد. یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار این است که به کلمات کلیدی صفحات خود نگاه کنید.

 

11. مرتب سازی و حذف برخی از نظرات

آخرین مرحله برای به روز رسانی محتوای صفحه شما این است که از بخش نظرات عبور کنید. با گذشت زمان، ممکن است نظرات زیادی را جمع آوری کرده باشید و همه آنها مفید نباشند. ممکن است مقداری هرزنامه وجود داشته باشد، شاید برخی از نظرات مرتبط با موضوع نباشند، به مواردی اشاره می‌کنند که دیگر در پست به‌روزرسانی نشده‌اند یا به سادگی ارزشی اضافه نمی‌کنند. تمام این موارد را حذف کنید. به این ترتیب، هنگامی که بازدیدکنندگان جدید وارد می‌شوند، بخش نظرات به اندازه بقیه پست برای آنها مفید خواهد بود.

 

12. تاریخ ارسال را به روز کنید

در نهایت، قبل از بیرون کشیدن محتوای تغییر یافته، کمی وقت بگذارید و تاریخ آن را به روز کنید. همانطور که قبلاً گفته شد، این یک راه خوب برای ترغیب مردم به کلیک بر روی پست های شما در گوگل است. در وردپرس می توانید این کار را در داخل ویرایشگر انجام دهید. در سمت راست، در بخش Document، زمان و تاریخ انتشار را پیدا می‌کنید. روی آن کلیک کنید تا یک تقویم باز شود.

از طرف دیگر، ممکن است بخواهید تاریخ آخرین تغییر را درج کنید. افزونه ای مانند WP Last Modified Info می‌تواند در این مورد کمک کند.

 

13. پست به روز شده خود را تبلیغ کنید

وقتی یک پست موجود را به روز کردید، کار شما هنوز تمام نشده است. درست مانند یک پست وبلاگ جدید، باید آن را تبلیغ کنید. یکی از اولین گام ها این است که از گوگل بخواهید آن را دوباره بخزد. می توانید این کار را در کنسول جستجوی گوگل انجام دهید و زمان بهبود رتبه شما را سرعت می‌بخشد. بعد از آن، حتما وبلاگ را مرتب در شبکه‌های اجتماعی قرار دهید. می‌توانید این کار را تا حدودی با یک ابزار زمان‌بندی اجتماعی مانند Buffer خودکار کنید. افزونه‌هایی مانند Revive Old Posts نیز وجود دارد که محتوای قدیمی را به طور خودکار در شبکه های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

اگر لیست ایمیل دارید، حتما به مشترکین خود اطلاع دهید که پست را به روز کرده‌اید. یک راه عالی برای انجام تبلیغات ایمیلی نیز ایجاد پیام خوشامدگویی برای مشترکین جدید با مجموعه پیوندهای برتر است که به محتوای جدید قدیمی شما اشاره می‌کند.

 

شاید این مطلب نیز مفید باشد: سوشال مدیا + چک لیست روزانه و ماهانه

 

چگونه محتوای قدیمی خود را بهبود خواهید داد؟

 

  1. داده خود را جمع آوری کنید
  2. تعیین کنید کدام محتوا را به روز کنید
  3. تحقیق کلمات کلیدی خود را دوباره انجام دهید
  4. هدف جستجو را فراموش نکنید
  5. سرفصل‌های خود را بهبود بخشید
  6. محتوای پست را به روز کنید
  7. سئو on-page خود را بررسی کنید
  8. به CTA های خود توجه کنید
  9. بخش نظرات را مرتب و بهینه سازی کنید
  10. تاریخ انتشار را به روز کنید
  11. پست را دوباره در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل تبلیغ کنید
خروج از حساب کاربری

آیا شما می‌خواهید از حساب کاربری خود خارج شوید؟