ساخت آهنگ با هوش مصنوعی + آهنگ من امشب به تو جونم بسته عشق مهربونم

ساخت آهنگ با هوش مصنوعی + آموزش آهنگ من امشب به تو جونم وصله عشق مهربونم

در بسیاری از روش های ساخت آهنگ با هوش مصنوعی شما نیاز به کارت گرافیک قوی و همچنین دانش فنی نسبتا عمیق برای پیاده سازی آنها دارید. در این مقاله من بهترین و ساده ترین روش ممکن را با استفاده از Google Colab به شما آموزش میدهم. همچنین به طور کامل یاد می گیرید که برای مثال چطور اهنگ من امشب به تو جونم وصله عشق مهربونم از زنده یاد بانو مهستی را بسازید! این آموزش جامع است و شما در پایان می توانید هر آهنگی که تمایل داشته باشید را با این روش با هوش مصنوعی تولید کنید!

تصویری از زنده یاد بانو مهستی با هوش مصنوعی خودنویس
این تصویر توسط ابزار های تولید محتوای تصویری هوش مصنوعی تولید شده است!

قدم اول ساخت آهنگ با هوش مصنوعی : پیدا کردن مدل صدای خواننده مورد نظر

در ابتدا وارد گروه دیسکورد Ai Hub شوید.

در نوار سمت چپ در داخل گروه مطابق تصویر زیر روی گزینه voice-models کلیک کنید و مدل خواننده مورد نظر را جست و جو کنید. برای مثال من Billie Eilish رو سرچ کردم.

تصویر گروه دیسکورد Ai hub

دقت کنید مدلی که انتخاب می کنید حتما باید تگ RVC داشته باشه!

 

سپس روی مدل خواننده مورد نظر کلیک کنید و سپس لینک مدل را کپی کنید.

ساخت مدل صدای خواننده با هوش مصنوعی

 

قدم دوم: جدا کردن صدای خواننده از بیت آهنگ مورد نظر

برای جدا کردن صدای خواننده از بیت آهنگ مورد نظر می توانید از هوش مصنوعی Phonicmind استفاده کنید. همچنین می توانید با وارد کردن عبارت Vocal Remover Online در گوگل، از هر ابزاری که کار کردن با آن برای شما آسان تر است و خروجی بهتری دارد استفاده کنید تا هرچه سریعتر وارد مراحل بعدی برای ساخت آهنگ با هوش مصنوعی شوید!

 

قدم سوم: ورود به Google Colab و نصب سلول ها

در این مرحله با ورود به Google Colab مطابق تصویر زیر هرجا که این نوار را مشاهده کردید روی علامت نصب کلیک کنید تا آن سلول اجرا شود.

ساخت آهنگ با Google colab

هر سلول که نصب می کنید در پایان آن (ممکن است ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد) علامت تیک سبز رنگ را مشاهده خواهید کرد.

 

اکنون شما در سمت راست که بخش Step 2. Download the Model را مشاهده می کنید نام مدل را به همراه url دانلود مدل که از دیسکورد کپی کردید وارد کنید و گزینه run cell را بزنید.

مراحل را که به ترتیب طی میکنید باید Done را بالاتر از Step 3 مشاهده کنید.

 

بهترین قسمت این مدل که در این مقاله معرفی کردیم، این است که رابط کاربری دارد و شما با کد سر و کار ندارید. وقتی شما در Step 4 گزینه Run Cell را بزنید با اطلاعات زیر مواجه می شوید:

اینجا به شما دوتا لینک داده می شود که اولی لینک local است و دومی لینک public می باشد.

روی لینک public کلیک کنید، سپس شما با چنین صفحه ای روبرو خواهید شد:

ساخت آهنگ با هوش مصنوعی

 

در قسمت Drag your audio here در سمت چپ صدایی که از بیت جدا کرده بودید را قرار دهید. من اینجا از اهنگ نخلا از مهراد هیدن استفاده کردم 🙂 همچنین شما میتونید از سمت OR Record audio به صورت Live صدای خودتونو ضبط کنید!

اگر گام صدای خواننده ای که فایل صدای آنرا وارد کرده اید (مثلا مهراد هیدن) خیلی پایین است و گام خواننده دیگر (مثلا بیلی ایلیش) خیلی بالاست از قسمت پایین صفحه مطابق تصویر سمت راست قسمت Pitch Extraction Algorithm رو روی گزینه harvest قرار بدین تا خروجی بهتری بگیرین.

قسمت Strength هم کاملا تجربی می باشد و من نمیتونم نظر کلی دربارش بدم و باید هربار امتحان کنید تا ببینید با چه عددی به خروجی مد نظر خودتون می رسید!

 

قدم پایانی ساخت آهنگ با هوش مصنوعی : خروجی گرفتن و ساخت اهنگ با هوش مصنوعی

حالا به پایان پروسه ساخت کاملا رایگان اهنگ با هوش مصنوعی رسیدید و میتونید با کلیک روی گزینه convert از این فایل خروجی بگیرید.

شما با این روش می توانید به سادگی هر آهنگی را با صدای خواننده دلخواه خودتون تولید کنید. فضای دیسکورد پر از گروه هایی هستش که این مدل های train شده خواننده های مختلف رو به طور رایگان قرار میدن و شما با همین روش میتونید ازشون استفاده کنید.

 

آهنگ هایی که ما با همین روش تست کردیم و تونستیم دوباره تولیدشون کنیم: 

اهنگ من امشب به تو جونم بسته عشق مهربونم از زنده یاد بانو مهستی

تصویری از جوانی زنده یاد بانو مهستی که توسط هوش مصنوعی خودنویس تولید شده است
تصویری از جوانی زنده یاد بانو مهستی که توسط هوش مصنوعی تصویری خودنویس تولید شده است!

متاسفانه مجبور شدیم فایل آهنگ ها برای دانلود رو حذف کنیم :(((( به دنبال راهکاری برای انتشار مجدد هستیم 

در این مقاله ساخت آهنگ با ai را یاد گرفتیم. سعی میکنیم در مقالات بعدی به چگونگی آموزش مدل های صدای خواننده ها روی کامپیوتر شخصی خودتون بپردازیم.و فرآیند که بسیار جذاب و دیوانه کننده خواهد بود!

خروج از حساب کاربری

آیا شما می‌خواهید از حساب کاربری خود خارج شوید؟