چگونه کپشن بهتری در اینستاگرام بنویسیم؟

در اینستاگرام، هویت بصری و کیفیت تصاویر اهمیت بیشتری دارد. کیفیت عکس‌های شما عامل متمایزکننده‌ای در جذب فالوور اینستاگرام، علاقه‌مند کردن آن‌ها به برند، محتوا و نشان دادن جنبه انسانی کسب‌وکار خواهد بود.

اما کار با گرفتن عکس زیبا و ویرایش کامل آن تمام نمی‌شود. کپشن پست شما جایی است که می‌توانید به آن محتوای بصری، صدایی بدهید. یک کپشن خوب اینستاگرام توضیح می‌دهد که عکس در مورد چیست، با مخاطبین ارتباط برقرار می‌کند و این تعامل محتوای شما را لذت‌بخش‌تر و قابل اشتراک‌ می‌کند.

 

نکات مفید برای نوشتن کپشن‌های اینستاگرامی بهتر:

  1. ابتدا چندین پیش نویس بنویسید.
  2. موارد مهم را از قبل یادداشت کنید.
  3. حداقل یک فراخوان CTA بنویسید.
  4. از هشتگ‌های زیاد و بی‌ربط استفاده نکنید.
  5. صدای برند خود را با لحن دلپذیر ترکیب کنید.
  6. از ایموجی‌ها استفاده کنید.
  7. سایر کانال‌های اجتماعی خود را معرفی کنید.
  8. زمانی که شک دارید، مختصر نگه دارید.

 

ابتدا چندین کپشن بنویسید

آیا تا به حال به یک جوک عالی فکر کرده‌اید بعد از اینکه برای گفتن آن کمی دیر شده بود؟ همه ما احساس مشابهی داشته‌ایم که وقتی پست را منتشر کرده‌ایم، متوجه آن شده‌ایم. درس؟ در روند نوشتن عجله نکنید. در عوض، چند ایده برای پیش‌نویس بنویسید، کمی روی کار کنید، از همکاران نظرسنجی کنید که کدام یک بهتر است، و به طور کلی وقت خود را صرف نظرسنجی کنید.

شاید در این مرحله از خود بپرسید، “اما آیا به موقع بودن و زمان بندی در اینستاگرام مهم نیست؟” آنها می توانند بسته به موضوع پست شما باشند. به عنوان مثال، پاتریک جانل، اینستاگرامر حرفه ای، می گوید که از اینستاگرام برای معرفی سبک زندگی خود استفاده می‌کند. او دوست دارد در زمان واقعی پست بگذارد تا آنچه را که در یک لحظه انجام می دهد، مستند کند. اما سطح تعاملی که پست‌های شما دریافت می‌کنند، بیشتر از زمان‌بندی اهمیت خواهد داشت. قابل مشاهده بودن پست‌های شما در فیدهای فالوورها، به تعداد لایک‌‎ها و نظرات یک پست، ارتباط شما با پست کاربر و سایر عوامل بستگی دارد. به همین دلیل مهم است که وقت خود را صرف ایجاد یک کپشن عالی کنید که فالوورهای شما را در تعامل نگه دارد و آنها را به اندازه کافی خوشحال کند تا با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

 

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: منابع یافتن ایده تولید محتوا برای وبلاگ

 

ابتدای کپشن، مطالب مهم را بنویسید

حداکثر تعداد کاراکتر برای کپشن اینستاگرام، (۲۲۰۰ کاراکتر) است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که زیرنویس ها در فید کاربران پس از سه تا چهار خط متن قطع می‌شوند.

این به این معنی نیست که باید کپشن‌های خود را بسیار کوتاه نگه دارید تا کاربران بتوانند ۱۰۰% آن را بدون نیاز به کلیک بر روی “بیشتر” ببینند. درعوض، کپشن‌های خود را با محتوای مهم یا متنی فراخوان برای اقدام بارگذاری کنید و هر گونه هشتگ، @ یا اطلاعات اضافی را برای پایان بگذارید.

در اینجا نمونه‌ای از یک عنوان جذاب شرکت مراقبت از پوست مبتنی آورده شده است:

 

first-of-caption

 

در کپشن، یک فراخوان برای اقدام بنویسید

بهترین راه برای افزایش اشتراک گذاری پست اینستاگرام و جذب فالوور این است که در کپشن عکس‌های خود نوعی فراخوان برای اقدام داشته باشید. از افعال عملی برای ترغیب افراد به انجام کاری استفاده کنید.

به عنوان مثال: “اگه این پست جالبه، لایک کنید” یا “نظر خود را در کامنت به اشتراک بگذارید.”

CTA

 

در کپشن اینستاگرام، سوال بپرسید

افراد را تشویق کنید تا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. ممکن است بتوانید از این تجربیات برای شکل دادن به استراتژی اینستاگرام خود استفاده کنید یا ایده‌های محتوای جدیدی ارائه دهید. برای افزایش تعامل فالوورهای خود، به کامنت‌های مخاطبین پاسخ دهید تا مانند یک مکالمه ادامه‌دار باشد.

question-caption

 

افراد را به لینک در بایو یا استوری خود هدایت کنید

لینک‌های وب قابل کلیک در هیچ کجا مجاز نیستند به جز “بایو” و “استوری”. به همین دلیل است که دیگر اکانت‌ها، آن URL را مرتباً به‌روزرسانی می‌کنند به آخرین محتوای وبلاگ، ویدیوهای YouTube، محصولات یا پیشنهادات آنها و بعد به آن لینک در کپشن‌های اینستاگرام خود سوق می‌دهند.

به عنوان مثال، آیا در حال برگزاری یک مسابقه هستید یا می‌خواهید ثبت‌نامی‌های وبلاگ خود را افزایش دهید؟ لینک موجود در بایو را تغییر دهید و یا در استوری لینک را منتشر کنید. در نهایت در کپشن پست، اطلاع‌رسانی کنید.

نکته حرفه‌ای: از لینک های کوتاه شده استفاده کنید که شامل کدهای رهگیری UTM است تا بتوانید ببینید چه مقدار از ترافیک شما از صفحه اینستاگرام شما آمده است.

invite-bio-linke

 

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی؛ عناصر اصلی استراتژی محتوا

 

از افراد دعوت کنید تا دوستان خود را تگ کنند

با دعوت از آنها برای تگ کردن دوستان خود، فالوورهای خود را تشویق کنید تا پست شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند. در این عکس سعی شده است تا با روش‌ سرگرم‌کننده و هوشمندانه، مخاطبین از فالوورهای خود بخواهند تا دوستان خود را تگ کنند.

invite-tag-instagram

 

فالوورها را برای شرکت در مسابقه دعوت کنید

مسابقات برای افزایش تعامل و آگاهی از برند، گزینه مناسبی است. از مردم دعوت کنید تا تصاویر تولید شده توسط خودشان را پست یا استوری کنند و آنها را با یک هشتگ در کپشن تگ کنید.

instagram-contest

 

از هشتگ‌های مرتبط و محدود استفاده کنید

در اینستاگرام، یک هشتگ مانند توییتر و فیس‌بوک رفتار می‌کند: مکالمات کاربران مختلف را به یک جریان متصل می‌کند. تا زمانی که اکانت شما عمومی است، هر کسی که آن هشتگ را جستجو کند، ممکن است پست اینستاگرام شما را پیدا کند. هشتگ‌ها برای اتصال کاربرانی که به یکدیگر وصل نیستند، اما در مورد موضوعات، رویدادها، برندها و غیره صحبت می کنند، عالی هستند. آنها همچنین راهی عالی برای اضافه کردن طنز سرگرم کننده و خنده‌دار به پست های خود هستند.

برخی از کاربران اینستاگرام رشته‌ای از هشتگ‌های قابل جستجو را به‌عنوان راهی برای جذب فالوورهای بیشتر در نظر می‌گیرند، اما واقعیت این است که برای فالوورهایی که دارید، اسپم به نظر می‌رسد. اگر از تعداد زیادی هشتگ استفاده کنید، مخاطب و اینستاگرام متوجه می‌شوند و فکر می‌کنند که تبلیغات است.

hashtag

 

لحن برند خود را دلپذیر کنید

هر شبکه اجتماعی لحن متفاوتی دارد. در حالی که یک کپی جدی و سنگین ممکن است در لینکدین به خوبی کار کند، همان کپی در اینستاگرام به خوبی کار نخواهد کرد. بهترین پست‌های اینستاگرام دارای لحنی آرام و سرگرم‌کننده هستند و جنبه‌های واقعی‌تر، انسانی‌تر و با شخصیت‌تر یک برند را نشان می‌دهند.

tone-of-brand

 

از ایموجی‌ها استفاده کنید

ایموجی‌ها، شکلک‌های کارتونی هستند که برای اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند موجود است، می‌توانند شخصیتی به کپشن اینستاگرام اضافه کنند. به همین دلیل است که بسیاری از برندها از آنها در کپشن‌های خود استفاده می‌کنند. روش‌های مختلفی برای استفاده از ایموجی‌ها در پست‌های شما وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید از آنها در ابتدای پست برای جلب توجه افراد استفاده کنید.

emoji

 

سایر کانال‌های اجتماعی خود را معرفی کنید.

این یک راه عالی برای اطلاع دادن به فالوورهای شما در رسانه‌های اجتماعی است که شما را در کدام رسانه‌های اجتماعی دیگر می‌توانند پیدا کنند، به طوری که فالوورهای اینستاگرام شما می‌توانند به فالوورهای توییتر، طرفداران فیس‌بوک، مخاطبان اسنپ چت و غیره تبدیل شوند. برای مثال، ممکن است کمپینی را تبلیغ کنید که در کانال دیگری در حال انجام است.

channel

شاید این مطلب را دوست داشته باشید: صفر تا صد سئو سایت فروشگاهی

 

وقتی شک دارید، مختصر بنویسید

بسته به مخاطب شما، کپشن‌ها ممکن است طولانی‌تر از چند کلمه یا یک جمله باشند. به عنوان مثال، اگر شما یک شرکت مواد غذایی هستید، ممکن است دستور العمل‌های کامل را در کپشن خود پست کنید. اما اگر هنوز مطمئن نیستید که صدای برندتان چیست، یک قانون خوب این است که آن را مختصر بنویسید. برخی از بهترین کپشن‌های اینستاگرام خطوط کوتاه هستند، یا به نوعی به سرعت نقطه نظرات خود را بیان می‌کنند و به محتوای بصری اجازه می‌دهند بیشتر صحبت را انجام دهند.

write-short

خروج از حساب کاربری

آیا شما می‌خواهید از حساب کاربری خود خارج شوید؟